maandag 27 februari 2012

Workshop
Fotografie en styling voor foodbloggers

Histogram, belichtingscorrectie, RAW... dit is echt abracadabra voor mij?!
Tot voor kort dan; afgelopen zaterdag volgde ik namelijk de workshop Fotografie en styling voor foodbloggers en ging er een wereld voor me open ;-)


Lange tijd heb ik gewoon een compact camera gebruikt voor het maken van mijn blogfoto's, maar om eerlijk te zijn raakte ik hier best gefrustreerd van omdat de foto's lang niet zo mooi waren als ik wilde. Daarom kocht ik een paar maanden geleden een digitale spiegelreflexcamera, maar nu had ik weer geen flauw benul van wat ik allemaal met m'n camera kon of waar toch al die knopjes voor waren?! HELP... Deze workshop kwam voor mij dus echt als geroepen!

De workshop wordt georganiseerd door Simone van Junglefrog en Alexandra van AlexStyling en vindt plaats bij Alexandra thuis, in Nootdorp, waar zij de meest fantastische woonkeuken heeft die ik ooit heb gezien: wow! Echt een toplocatie voor de workshop!
   De workshop bestond uit een theoretisch en een praktisch gedeelte. Simone legde eerst van alles uit over dingen als diafragma en sluitertijd en gaf tips over hoe je bijvoorbeeld het licht het best kunt gebruiken voor het maken van een goede foto. Alexandra gaf ons handig advies over de styling, compositie en gebruik van props. Goede tip: een soepje ziet er echt smakelijker uit als je 'm even opwarmt, ook voor de foto!


Daarna gingen we zelf in duo's aan de slag! Kathalijne van Kaat's Keuken en ik hebben ons lekker uitgeleefd op de props (we waren helemaal weg van het lepeltje op de foto met de soesjes)! Wat heerlijk als je de keuze hebt uit zoveel mooie spulletjes − kreeg gelijk zin om te gaan shoppen ;-)


De workshop was erg leerzaam; ik weet nu veel beter wat ik kan met m'n DSLR en heb enorm veel zin om met m'n camera aan de slag te gaan! Weet nu ook zeker dat ik toch echt een statief nodig heb − wist ik eigenlijk al wel, maar nu ik ermee gewerkt heb, weet ik hoe ideaal zo'n ding is bij foodfotografie! Als ik dan toch op zoek moet naar een goed statief, dan kan ik gelijk ook wel even shoppen voor wat leuke nieuwe props ;-) Want de styling en compositie zijn minstens net zo belangrijk!
   Het was bovendien ook een heel gezellige dag en ik vond het ontzettend leuk om op deze manier een aantal personen achter de foodblogs te leren kennen!


Meer informatie over de workshop (en nieuwe data) vind je op de site van Simone. Daar staat ook een verslag over de 1e workshop.

10 opmerkingen:

  1. Haha! Wat een leuk verslag Kelly! Ben blij dat je het zo nuttig vond. Blijft toch altijd wel een beetje spannend hoor zo'n nieuwe workshop maar ik geloof dat het wel een succes was.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super leuk Kell en enorm mooie foto's! Gelijk zelf ook zin om zo'n cursus te volgen! xGaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Kelly,
    Wat een mooie foto's :) Lijken verdacht veel op die van mij;) Ja leuk hè, die gezichten achter de blogs. En mocht je een keer in Den Haag op jacht gaan naar props laat maar weten dan haak ik aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verslag heb je geschreven en je foto's zien er prachtig uit. Veel succes met het op jacht gaan naar leuke attributen.
    We zien straks allemaal het resultaat op je blog.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk he, dat de workshop zo inspirerend was. Ik ben zondag direct gaan shoppen. Heb wat leuke spulletjes gevonden en heb ook maar gelijk een statief gekocht. Mooie blog heb je. Ik ga zo eens door je recepten snuffelen.
    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks allemaal voor jullie reacties!

    @Simone: dat was 't zeker!
    @Miss K: leuk, gezellig!
    @Martine: dank je :-) Wat leuk dat je al gelijk het eea hebt gekocht! Moet nog op zoek naar een goed statief.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Kelly,

    Ik ben bij je blog gekomen doordat ik op google zocht op een food fotografie cursus! Ik wil ook de cursus van Simone volgen. Leuk om je ervaringen te lezen.
    En je recepten zien er ook lekker uit (uiteraard dankzij je mooie foto's!)

    Ik ga vaker bij je langskomen, en plaats je bij de links op mijn blog!

    Groeten Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De workshop is echt 'n aanrader!
      Dank je wel voor je compliment ;-) Ik ga zo ook eens op jouw blog kijken!

      Verwijderen
  8. Moreover, your emphasis on homemade frosting rather than store-bought options is commendable. Not only does it add a personal touch to the cupcakes, but it also allows us to control the quality and flavors while keeping costs in check. It's a win-win situation!
    https://www.aintpayingfull.com/promotions/all-stores

    BeantwoordenVerwijderen
  9. However, your approach demonstrates that anyone can create scrumptious desserts with a pinch of passion, a dash of creativity, and a commitment.
    https://www.frugalishness.com/promotions/all-stores

    BeantwoordenVerwijderen